• Басты бет
  • Мен – ата-анамын
  • Баланың мәселелері

Баланың мәселелері

Оқуға тұрарлық кеңестер, егер сіздің балаңыз оқуды қаламаса, басқа балалармен қарым-қатынаста қиындықтар туындаса, оны ренжітеді, бағалар мен емтихандарға қатты алаңдайды, оның «достары» оған жаман әсер етеді, өзін-өзі ұстамайды немесе денсаулығына қауіп төндіреді
Проблемы у ребенка

Егер менің балам қылмыс жасаса немесе өзін лайықсыз ұстаса, не істеуім керек?

Ата-ана қамқорлықпен және сүйіспеншілікпен өскен баласының «қисық» жолға түскенін білгенде, ол өзі, ата-анасы, сонымен бірге баласының кім болатыны үшін тікелей жауапты екенін түсінуі керек. Ата – ананың алғашқы реакциясы-бұл баланың және адамдардың алдында кінә сезімі, өйткені біз ешкім өлтіруші, ұры немесе алаяқ болып туылмайтынын түсінеміз. Бірақ ешкім өз баласын құқық бұзушылыққа арнайы тәрбиелемейді. Мұндай адамды өзі тәрбиелейтін жағдайлар, әлеуметтік орта және белгілі бір өмірлік жағдайлар жасайды. Заңсыз әрекеттерге бейімділік 13-18 жастағы жасөспірімдерде байқалады. Бұл жаста олар «жаман» компаниямен байланысқандықтан, «жоқ» деп уақытында айта алмайтындықтан, осы жасқа тән агрессивтіліктің жоғарылауынан, алғашқы «ересек» тәжірибелерден, жалпы өмірлік тәжірибенің жоқтығынан және т.б. ақымақтық жасай алады, бірақ әлі де үміт үзудің қажеті жоқ: 25 жасқа дейінгі жастардың көпшілігі бұрынғы жартылай қылмыстық хоббиін ұмытып кетеді.

Бала айналасындағы әлемді біле бастағанда, қоғамдық орындарға барғанда, онымен біреудің заттарын сұрамай алмау керек, біреуді ренжітпеу керек және физикалық күш тек өзін қорғау үшін қолданылуы керек екендігі туралы бірнеше әңгіме жүргізу керек.

Егер сіздің балаңыз жігерлі, ашуланшақ болса және проблемаларды «жұдырықпен» шешуге бейім болса, онда ол агрессияны бостандыққа шығарып, оны позитивті бейбіт бағытқа бағыттай алатын спорт секциялары туралы ойлану керек.  Көптеген кішігірім құқық бұзушылықтарды жасөспірімдер, әдетте, жай ғана бос және қызықсыз, көшеде жеткілікті қаражатсыз серуендеуден шаршағандықтан жасайды. Сіз балаға бос уақытының көп бөлігін арнай алатын өмірлік белгілеріне сәйкес келетін хобби табуға көмектесуіңіз керек. Егер ол осындай хоббиге ие болса, онда баланың заңсыз нәрсе жасамауы мүмкін деп айта аламыз.

Балаңыздың кіммен дос екеніне мұқият қараңыз. Бала қарым-қатынас жасайтын орта маңызды емес: кейде ол «компания үшін»құқық бұзушылық жасайды. Егер бала құқық бұзушылық жасаған болса, әркім қателесуі мүмкін екенін ұмытпаңыз, әсіресе осы жаста. Ең бастысы, оған  оның әрекеттері неге дұрыс емес екенін және ол   оларды қайталамауы үшін қандай салдарға әкелуі мүмкін екенін түсіндіріңіз. Ол   өзінің қателігін жазадан қорыққандықтан мойындамай,   ол   өзін абыройсыз ұстағанын шынымен түсінгендіктен мойындауы қажет.

Әрине, ешкім оның заңсыз ештеңе жасамайтынына кепілдік бере алмайды. Әрбір адам заңды бұзушы бола алады, сіз балаңызды осындай әрекеттерден толықтай қорғай алмайсыз. Бірақ сіз бір күні ол   саналы   қылмыскер болып, «теріс» өмір салтын таңдау ықтималдығын азайтуға мүмкіндігіңіз бар.

Егер сіз өзіңізді жеңе алмайтындығыңызға күмәндансаңыз, жағдайды мектеп немесе басқа психологпен талқылап, бірлескен іс-қимыл жоспарын жасауыңыз керек. Қалай болғанда да, сіз өз тәжірибеңізді бізбен бөлісе аласыз: біз сізге көмектесуге қуаныштымыз!

Менің баламның денсаулығына қауіп төніп тұр. Не істеймін?

Көбінесе өзін-өзі бекітуге және «өзің» болуға, «ақ қарғаға» ұқсамауға деген ұмтылыс немесе қызығушылық баланы жағымсыз әдеттерге итермелейді: темекі шегу, алкоголь, есірткі және т.б. көбінесе баланың денсаулығын құртуды бастағанын немесе жалғастыратынын біліп, ата-аналар оған күн сайын жанжал шығарады. Қызбалыққа салынып, Сіз тым көп балаңызға ұрысып, артық сөздер айтуыңыз мүмккін, бала дөрекілік және сөз таластыра бастайды, ата – аналарды одан сайын ашуландырады - Сіздің араңыздағы эмоционалды байланыс жоғалады. Есіңізде болсын: ант беру және жазалау көмектеспейді. Зиянды әдеттердің зияны туралы фактілер мен мысалдарды табыңыз, онымен сөйлесіңіз. Егер бұл «жаман» компания болса, онда сіз баланы алаңдатып, оның назарын балалар темекі шекпейтін басқа компанияларға аударуыңыз керек. Егер оған бірдеңе ұнамаса, оған «жоқ» деп айту туралы сөйлесіңіз, «егер досыңыз кенеттен болса» тақырыбын талқылаңыз.

Егер бала үшін тәуелділік ересек адамның көрсеткіші болса, онда оған ересек адамның міндеттерін сеніп тапсыруға тырысыңыз, шешім қабылдауға және оның салдары үшін жауап беруге рұқсат етіңіз. Баланы стресстік жағдайларды жеңуге үйретіңіз, АВТО-жаттығу, визуализация, медитация әдістерімен танысыңыз: осының бәрі туралы ақпаратты Интернеттен таба аласыз. Балаңызға релаксация және ләззат алу жолдарын табуға көмектесіңіз – хобби, жақындарыңызға көмектесу, шығармашылық, бұған мысал болыңыз.

Оның күнделікті өмірін әртүрлі істермен толтыруға тырысыңыз, тәуелділіктен арылыңыз, оған күнделікті өмірді құруға көмектесіңіз. Балаға тікелей пара беруден аулақ болыңыз, онымен сөйлесуге уақыт жұмсамаңыз: баламен неғұрлым жиі және көп уақыт өткізсеңіз, оның зиянды әдеттерден арылу мүмкіндігі соғұрлым жоғары болады.

Егер денсаулығы сыр бере бастаса, мамандарға жүгініңіз. Егер сіздің балаңыз депрессияға ұшыраса, алдымен демалу, еңбек, тамақтану режимін орнатыңыз, оның бос уақытын әртүрлі танымдық іс-шаралармен және істермен әртараптандырыңыз, бірақ тек баламен және бірге. Мүмкіндігінше онымен сөйлесіңіз, бірақ мектеп пен оқу үлгерімі туралы емес, ол  күнін қалай өткізгені туралы, ол оны қуантты және ренжітті. Егер сіздің балаңыз жабық болса және байланыс жасамаса, онда өзіңізден бастаңыз.

Сіздің міндетіңіз-кез-келген жағдайда балаңыздың жағында болу. Бала өмірлік бағдар мен мақсатты жоғалту, өмірді жалғастырудың мағынасыздығы туралы ойлар пайда болғанға дейін депрессияны бастапқы кезеңде емдеу оңайырақ.

Егер сіз өзіңізді жеңе алмайтындығыңызға күмәндансаңыз, жағдайды мектеп немесе басқа психологпен талқылап, бірлескен іс-қимыл жоспарын жасауыңыз керек. Қалай болғанда да, сіз өз тәжірибеңізді бізбен бөлісе аласыз: біз сізге көмектесуге қуаныштымыз!

Егер «достары» менің балама жаман әсер етсе ше?

«Досың кім екенін айт, Мен сенің кім екеніңді айтамын». Бірақ бала дос таңдап, әдетте ата-анасының не байқайтынын байқамайды. Сонымен қатар, бала өскен сайын құрдастарымен және достарымен қарым-қатынас бірінші орынға шығады, ал ата-аналардың пікірі ол үшін онша маңызды болмайды. Әрбір ата-ана баласы үшін қорқады, «дұрыс емес» достар оның жанында болуы мүмкін деп қорқады, өйткені көбінесе бала жан мен жүректің қалауымен таңдаған адамдармен бірге болады. «Дұрыс» достар баланың жеке дамуына кедергі болмайды, бірақ оған біреумен дос болуға тыйым салу пайдасыз. ең жақсысы араласпаңыз және қарым-қатынастарын сыртынан бақылаңыз, достарының жағдайына қызығушылық танытыңыз- солай Сіз болып жатқан жәйттан хабардар боласыз.

Ерте жастан бастап баламен сенімді қарым-қатынас орнату өте маңызды. Достар әрқашан «жаман» бола бермейді, тіпті олардың шаштары түрлі-түсті, макияжы тым ашық, мұрны тесілген немесе татуировкасы болса да. Кейде балалар жай ғана ерекшеленгісі келеді, өздерінің даралығын білдіреді. Достар шынымен «жаман»болған кезде тағы бір нәрсе. Балаңызды достарға не қызықтыратынын талдаңыз. Мұның себептері сіздің отбасыңызда жоқ қауымдастық сезімі, жалғыз қалудан қорқу, егер ол сіздің қолдауыңызға ие болмаса, жан жары табу болуы мүмкін. Немесе бас тарту мүмкін еместігі, «әлсіз» деген жеңіл ұсыныс, барлығымен «жақсы» болуға деген ұмтылыс (ыңғайлы), ересек болып көрінуге деген ұмтылыс. Мүмкін бала достарынан қорқады.

Егер сіздің балаңыздың жаман серіктестікке түскені туралы сыртқы белгілер болмаса, бірақ сіз бір нәрсе дұрыс емес деп интуитивті түрде сезінсеңіз, алдымен диалогтан бастау керек. Жауап алуды ұйымдастырмаңыз, сынға алмаңыз, айқайламаңыз – баланың достарымен қарым-қатынас жасау себебін білуге тырысыңыз, оған көбірек көңіл бөлуге және қолдау көрсетуге тырысыңыз, оның сеніміне лайық екеніңізді дәлелдеңіз.

Сіз балаға ересектерге оның мүлдем басқа әрекеттер жасайтынын айтуыңыз керек. Бұл кезде сізге бүкіл отбасының қолдауы қажет – әке, аға-інілер, әпкелер, әжелер, аталар. Жаман компаниядан шыққаннан кейін оған бос уақытты толтыруға көмектесу керек – спорт, би, сурет салу, еріктілік, жеке өсудің әртүрлі тренингтеріне қатысу, жұмысқа орналасу (ол копирайтер, аниматор, курьер және т.б. бола алады). Осылайша бала жаңа қарым-қатынас шеңберін, жаңа достар табады және өз күшіне сенеді.

Егер бала жабық болса және байланыс жасамаса, оған тәуелділіктен (алкоголь, есірткі, ойын) бас тарту қиын, ол  немқұрайлы болады, басқаларға моральдық және физикалық азап шеккізеді, мұндай жағдайларда сіз психолог-мамандарға және терапевтке жүгінуіңіз керек. Қалай болғанда да, бала сіздің сүйіспеншілігіңізді, қамқорлығыңызды және қолдауыңызды сезінуі керек.

Егер менің балам бағалар мен емтихандарға қатты алаңдаса, не істеуім керек?

Өкінішке орай, көптеген студенттер алдағы емтихандарға байланысты тым көп алаңдайды: ұйқының бұзылуы орын алады, өзін-өзі бағалау төмендейді, өзіне және күшіне деген сенім жоғалады. Мұнда сізге жақындарыңыз бен туыстарыңыздың көмегі қажет. Жағдайды мәжбүрлеудің қажеті жоқ, әлемнің соңы сияқты әрекет ету, жүктемені арттыру, баланы демалудан және достарымен қарым – қатынастан айыру-бұл психологиялық және физикалық шаршауға және соның салдарынан демотивацияға әкеледі, бұл емтихандарға жақсы әсер етпейді. Сондай-ақ, баланы эмоционалды түрде бопсалаудың қажеті жоқ, оған өзінің алаңдаушылығы мен жауапкершілігі: «Егер сіз емтихан тапсырмасаңыз, біз одан аман қалмаймыз», «егер сіз емтихан тапсырмасаңыз, менің жүрегімді ауыртасың», «егер сіз емтихан тапсырмасаңыз, туыстарыңыз бен достарыңызға қалай қараймыз?»және т.б. емтиханға дайындық кезінде ең бастысы – баланың эмоционалды тұрақтылығын қамтамасыз ету және дамыту. Егер ол емтихан тапсырмаса, әлем құлап кетпейтінін оған түсіндіріңіз. Бұл тәжірибе және кез-келген тәжірибе маңызды. Бағалау-бұл біреудің пікірі. Ия, көп нәрсе емтихан нәтижелеріне байланысты, бірақ бүкіл өмір емес! Егер мазасыздық жоғарыласа, мектеп психологынан көмек сұраған дұрыс.

Сіздің сүйіспеншілігіңіз, қамқорлығыңыз, назарыңыз балаға өзіне деген сенімді сақтауға және сынақтан лайықты өтуге көмектеседі. Егер сізге қолдау қажет болса немесе сұрақтарыңыз болса, веб-сайт арқылы кеңесшінің көмегіне жүгініңіз – біз сізге көмектесуге әрқашан дайынбыз!

Егер менің баламды ренжіткен болса не істеу керек?

Алдымен жағдайды түсіну және себебін анықтау керек сияқты. Баламен шын жүректен сөйлесуге тырысыңыз: егер бала сізге сенсе, оны үзіліссіз тыныш тыңдау керек. Баланы ешқашан кінәламаңыз және жағдайды өз бетімен жібермеңіз: мәселе өздігінен жойылмайды. Жасына және өмірлік тәжірибесінің болмауына байланысты бала жағдайды өз бетінше жеңе алмайды. Баланы құрдастарынан қорықпауға үйрету, балаға қарым-қатынасты ұйымдастыруға көмектесу, тиісті ортаны, қолайлы әлеуметтік шеңберді кедергісіз құру маңызды: бұл отбасы достарының балалары, кез-келген клуб, үйірме, бөлім, яғни бір-біріне ұқсас қызығушылықтары мен достық қарым-қатынасы бар адамдар болуы мүмкін.

Егер жағдай ұзаққа созылса, мысалы, баланы үнемі қорлайды немесе ұрады – дереу әрекет етіңіз. Қорқыту-бұл бір оқушының емес, бүкіл ұжымның, соның ішінде мұғалімдердің проблемасы. Сынып жетекшісін немесе психологты, мектеп инспекторын хабардар етіңіз. Сабақтар мен өзгерістерде қауіпсіздіктің максималды деңгейін қамтамасыз ету үшін ол қандай нақты қадамдар жасайтынын сұраған дұрыс. Егер мұғаліммен нәтижелі диалог болмаса, директорға немесе жоғары білім бөліміне хабарласу қажет. Рнежітушінің ата-аналарымен сөйлесу артықтық етпейді. Ата-аналарының оған шамасы келмеуі де мүмкін.

Балаға оның проблемасымен жалғыз емес екенін, ол туралы не білетінін және оған міндетті түрде көмектесетінін көрсету маңызды.

Егер сіз өзіңізді жеңе алмайтындығыңызға күмәндансаңыз, жағдайды мектеп немесе басқа психологпен талқылап, бірлескен іс-қимыл жоспарын жасауыңыз керек. Қалай болғанда да, сіз өз тәжірибеңізді бізбен бөлісе аласыз: біз сізге көмектесуге қуаныштымыз!

Егер менің балам басқа балалармен қарым-қатынаста қиындықтар туындаса не істеу керек?

Бастау үшін балаңызға құрдастарымен сөйлесуге мүмкіндік беріңіз-үйірмелерге немесе секцияларға барыңыз, көршілерді үйге шақырыңыз, балалар мерекелерін ұйымдастырыңыз. Балаңызға өз бетінше әрекет етуге, бастамашылық пен қабілеттерін көрсетуге еркіндік беріңіз. Достарымен татуласуға көмектесіңіз жіне достары туралы көбірек білуге тырысыңыз, осылай сіз барлығынан хабардар боласыз. Балаңыздың достары туралы жағымсыз пікірлерден аулақ болыңыз, кем дегенде оның қатысуымен. Баланы өз пікірін ашық және тыныш айтуға, дауыстарын көтерместен және көріністерді ұйымдастырмай дәлелдеуге үйретіңіз. Басқа балалардың баланың теріс қабылдауын өзгертуге болады: мысалы, балаларға өз бетінше ойнауға немесе сөйлесуге мүмкіндік беру, баланың өмір сүру жағдайлары мен әлеуметтік шеңберін мүмкіндігінше күтпеген жерден өзгерту.

Сіздің балаңызда басқа балалармен қарым-қатынаста қиындықтар туындауының себебі, ол   үйде жалғыз немесе компьютерде жиі ойнайтындығында болуы мүмкін. Нәтижесінде, ол танысудың қарапайым тәсілдерімен таныс емес, эмоцияларды қалай көрсету керектігін білмейді, құрдастарымен сөйлесе алмауымен бірге оның қоршаған ортадан бас тартуына әкеледі.

Басқалармен қарым – қатынас жасауға деген ұмтылыс әр адамның туа біткен қажеттілігі болып табылады. Қарым-қатынас негіздері отбасында қалыптасады: балалар ересектерден достармен қалай қарым-қатынас жасауды, қақтығыстарды қалай шешуді, басқаларға қалай көмектесуді үйренеді. Өзіңізден бастаңыз, мінез-құлқыңызды талдаңыз және қателерді түзете бастаңыз. Өзара сыйластық, отбасында қабылдау үшін жағдай жасауға тырысыңыз, сонда бала өмірдің қиын сәтінде кеңес алуға болатын достарды көреді.

Егер менің балам оқығысы келмесе не істеу керек?

Мұнда бірден айта кету керек, «сіз өсесіз – сіз ауланы сыпырасыз» қондырғысы жұмыс істемейді. Балалар мұндай сөздерді асыра айтады. Оқуға деген ынтаның төмендеу себебі басқалармен проблемалар болуы мүмкін, қалай табысты оқушы  болуды түсінбеуі, сыныптағы, отбасындағы шиеленісті жағдай, өмірлік мақсаттың болмауы. Есіңізде болсын, тек қолдау көрсететін, жетістіктері үшін мадақтайтын, жеке тұлға ретінде қабылдайтын және сенетін бала ғана оқығысы келеді. Мектеп-бұл баланың өміріндегі маңызды кезеңдердің бірі, сондықтан оған еш қиындықсыз өтуге көмектесу керек. Бастау үшін анықтау қажет, және осы байланысты күрделілігі. Бұл белгілі бір тақырыпты түсінбеушілік, мұғаліммен қарым-қатынастағы проблемалар, қосымша білім берудің жоғары жүктемесі болуы мүмкін. Мектептегі білім бірінші орында болуы керек, бірақ демалу уақыты да қалуы керек. Оқуға деген мотивацияның төмендігінің себебі дененің гормоналды қайта құрылуы, емтихандардың жақындауына байланысты жоғары стресс және т.б. болуы мүмкін. Егер ол  компьютерлік ойындарға қызығушылық танытса, онда сіз өзіңіздің компьютерлік ойындарыңызды жасау үшін оны физика мен информатиканы оқуға ынталандыра аласыз. Кез-келген қызығушылық, хобби, хобби ғылымның құмарлығына айналуы мүмкін, яғни білімді нақты өмірде қолдануға болатындай етіп қолдануға болады. Ең бастысы – баланы қолдау және оған (оған) айналамыздағы барлық нәрсе ғалымдар қызметінің нәтижесі екенін түсіну және ол   өзі   бірегей өнімді жасай алады. Егер оның білімі қолдау тапса, оның армандары орындалады.

Если ты не знаешь, как применить эти рекомендации к своей жизни, и тебе требуется помощь взрослых, ты всегда можешь обратиться к нам – мы выслушаем тебя и попробуем вместе найти решение твоей проблемы!

Задать вопрос

Заполни заявку и мы обязательно свяжемся с тобой!
Мы выслушаем тебя и поможем решить твою проблему.
Помни! Ты скажешь только то, что захочешь, и твое обращение останется анонимным.

©